Thursday 4 December 2014

I Wish There is not a Goodbye 2

Posted by Unknown at 18:31
PART 2
  
ANGAN YANG BERLALU . . . 

Ketika rasa yang lalu berlalu
Seketika hampa tidak
Namun tetap tak kurasa
Terlalu peduli untuk tidak peduli
Aku peduli
Namun tetap hati ini tak merasa
Rasa yang mungkin takkan kembali
Walau dicari
Siapa dapat menerka
Hanya rasaDan angan masa lalu
Menutup pintu rasa


     Tak terasa selama ini telah kupendam rasa yang tak menentu ini. Memang benar kau yang terbaik di mataku. Namun tidak untuk kali ini, kali di mana kuharus kehilangan simpatiku terhadapmu. Benar bukan pada akhirnya memang kuharus melepas mimpi ini tanpa kepedihan hati yang mendalam.
     Hari. Hari sulit telah kulalui. Hari indah bersamamu pun aku telah lalui. Kenangan. Memori. Hanya angan. Sebatas mimpi. Kenyataanya begitulah. Kejadian telah menimpa kisah indah ini, semula layar terkembang, burung bernyanyi melebarkan sayap, terbang berputar hingga menukik, namun kini hanya ada aku. Rasa itu telah pudar dan pergi, meninggalkan hanya memori indah, tak teringat gentarnya masa suram, hanya ada senyum itu.

     Hingga kini kudapat tersenyum mendapati dirimu, yang kadang hadir dalam sela hari Minggu. Mimpi yang telah dirajut mungkin lenyap, tapi aku tak mengira sampai sejauh ini kutetap menyimpan kenangan indah itu. Setiap detailnya masih kurasakan hal yang sama. Jika kaulihat masa lalu, lebih lampau dari masa itu, mungkin kau akan tahu maksudku. Namun semua ini telah berlalu, aku hanya bercerita tentang masa itu, masa indah bersamamu dan kini, masaku yang tidak bersamamu.
#part2 audreyan_

0 comments:

Post a Comment

FEEL FREE TO LEAVE UR COMMENTS :)

 

b u b b l e g u m - Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea